סוויטיס / אפייה וסטיילינג קינוחים

יום ראשון, 23 במרץ 2014

מאפינס בננה בציפוי מפתיע

השבוע במסגרת פעילות של like&share התנסתי במוצר חדש של טרה, ממרח על בסיס גבינה ושוקולד. איזה כיף! המחשבה הראשונה שעלתה לי בראש היא להכין טוסט ופשוט למרוח עליו אבל בסוף החלטתי להכין מיני מאפינס בננה ולהשתמש בממרח בתור הציפוי.

אז קודם כל (ותסלח לי חלי "ממן") טעמתי קצת מהיאמי הזה, ולמעשה מדובר בממרח טעים מאד שהזכיר לי שוקולית והייתי מוכנה לקחת כפית ולסיים שם...

את המאפינס לוקח בערך רבע שעה להכין והן בסגנון של "בננה ברד" (Banana Bread) ויוצאות רכות ונימוחות, המצרכים הדרושים להכנת 12 מיני מאפינס (אפשר וכדאי גם להכפיל את המתכון): 


איך מכינים?
מחממים מראש תנור ל 170 מעלות. מועכים היטב את הבננות, מוסיפים את הביצה ומערבבים. מוסיפים את הסוכר והשמן ומערבבים היטב, מוסיפים את הקמח, מלח, סודה לשתיה, אבקת אפיה וקינמון ומערבבים ובסוף הוספתי את תמצית הוניל. אחרי שהכל מאוחד מתקבלת תערובת נוזלית ומוזגים אותה לתבנית משומנת של מאפינס (או עוגה, לי היה מאד נוח להשתמש בספריי שמן אז אני ממליצה בחום). אני הכנתי מיני מאפינס ולקח להן 20 דקות בתנור בחום 170 מעלות.

חשוב מאד! צריך לקרר את המאפינס לחלוטין לפני ששמים עליהן את הקרם אחרת הוא פשוט יהפוך לכם לנוזל.

אחרי שהמאפינס התקררו, לקחתי את הממרח והכנסתי עם מזלף משונן לשקית סנדוויץ פשוטה (כמובן שאפשר להשתמש גם בשקית זילוף מפונפנת) וזילפתי על המאפינס. הציפוי יצא יפה וטיפונת איבד צורה אחרי כמה זמן, ככה שאני ממליצה להכין סמוך להגשה.

ככה זה נראה (תגללו עד הסוף לראות איזה יופי יצא!):







לסיכומו של עניין, ממרח טעים וכיף שיש מוצרים חדשים בתחום. מבחינת קישוט קאפקייקס בהחלט אשתמש בעתיד (על אף שיכול לצאת יקר בכמות גדולה- אבל היי גם גנאש שוקולד בסיסי הוא ממש לא זול) אני בעד גרסא נוספת סמיכה יותר שתזכיר מרקם של גבינת שמנת.
במבחן התוצאה והטעם הקטנצ'יק זלל את זה והמצפון שלי נקי- בננות וגבינה לא?!


2 תגובות:

  1. נראה מעולה! אבל אני לא אוהבת שילוב של שוקולד וגבינה, תמיד אבא שלי היה מערבב ואני לא משתגעת על הטעם...
    אבל אולי עכשיו כשאני יותר גדולה אני אחבב את זה :-)

    השבמחק
  2. האמת ששווה לך לטעום, זה מזכיר ממרח שוקולד הרבה יותר מאשר גבינה

    השבמחק